Vi er en arbejdsgiverorganisation med tæt kontakt til alle vores medlemmer.
Kooperationen er arbejdsgiver- og interesseorganisation for de kooperative og socialøkonomiske virksomheder og organisationer i Danmark. På tværs af brancher og selskabsformer har vi det fælles, at vi arbejder ud fra værdier om demokratisk deltagelse og samfundsmæssig bæredygtighed. Driver I virksomhed på det grundlag, så er Kooperationen en mulighed for jer.
Hvordan bliver I medlemmer?
Et medlemskab af Kooperationen tilpasses den enkelte virksomhed. I er derfor selv med til at skræddersy jeres medlemskab ud fra de konkrete ønsker og behov.
Kooperationen har tre typer medlemskab: fuldt medlemskab, interessemedlemskab og mikromedlemskab. Alle virksomheder, foreninger og organisationer, som opfylder vedtægternes kriterier for medlemskab, kan tegne et fuldt medlemskab. Dertil lægges så moduler i forhold til den enkelte virksomheds eller organisations behov og interesser. I kan læse mere om kontingentregler her.
I kan kontakte vores medlemsservice på telefon 33 55 77 30. I kan også sende en e-mail til kontakt@kooperationen.dk, så kontakter vi jer efterfølgende.
Udfyld ansøgning om medlemskab
I kan udfylde en ansøgning her. Ansøgningen bliver sendt til vores medlemsservice samt en kopi til den indehaver/direktør, der bliver angivet på ansøgningen. Har I spørgsmål til udfyldelse af ansøgningen, er I meget velkommen til at kontakte vores medlemsservice på telefon 33 55 77 30 eller e-mail: kontakt@kooperationen.dk
Hvad koster det?
Kontingentet reguleres årligt i forhold til virksomhedens grundlag for beregning af arbejdsmarkedsbidrag for det foregående år. I kan læse mere om andre typer for kontingent her. I er også velkommen til at kontakte os, så udregner vi jeres pris.
Hvad får I ud af jeres medlemskab?
Som medlem af Kooperationen får I nem og hurtig adgang til juridisk rådgivning om personaleforhold, grundlæggende erhvervsjura og byggejura. Vi hjælper jer også med at holde styr på bl.a. relevant fagspecifik uddannelse, reglerne for arbejdsmiljø og nye forretnings- og samarbejdsmuligheder.
Medlemskabet giver jer desuden adgang til et dialogbaseret fagretsligt system, faglig opdatering, deltagelse i lokale netværk, branchenetværk og politiske udvalg samt generel interessevaretagelse og udviklingsprojekter både i Danmark og internationalt.
Kooperationen tilbyder også medlemskab af Koop-Barsel
Det er lovpligtigt at være medlem af en barselsudligningsordning. Bidraget til Koop-Barsel i 2024 udgør kr. 1.350,00 pr. medarbejder pr. år.
Koop-Barsel har til formål at udligne virksomhedernes omkostninger ved medarbejderes fravær på grund af barsel og adoption.
Det betyder, at alle virksomheder, der har bidraget til ordningen, vil kunne opnå hel eller delvis refusion ved en medarbejders barsel og forældre-/fædreorlov.
Hvilke medlemsformer?
Alle virksomheder, foreninger og organisationer, som opfylder vedtægternes kriterier for medlemskab, kan tegne et medlemskab. Dertil lægges så moduler i forhold til den enkelte virksomheds eller organisations behov og interesser. Læs mere om vores kontingentregler.