Personaleforum om corona

Indhold

Tema: Ansættelsesret i relation til corona/covid-19


Vi inviterer hermed til netværksmøde i Kooperationens Personaleforum, hvor vi denne gang sætter fokus på ansættelsesretlige spørgsmål i relation til corona/covid-19.

Vi vil svare på spørgsmål så som:

  • Hvordan skal arbejdsgiver forholde sig til medarbejdere, der sygemeldes med coronavirus/covid-19?
  • Hvordan skal arbejdsgiver forholde sig til medarbejdere, der er i øget risiko for et alvorligt sygdomsforløb ved smitte med covid-19, eller som deler husstand med en person i øget risiko herfor?
  • Hvordan skal arbejdsgiver forholde sig til medarbejdere, der sættes i karantæne, enten forebyggende eller på grund af sygdom (isolation)? Kan en medarbejder pålægge sig selv karantæne?
  • Hvordan skal arbejdsgiver forholde sig, hvis en medarbejder ikke kan møde på arbejde efter ferie som følge af fx udrejseforbud, flyveforbud, mv.?
  • Kan en medarbejder nægte at udføre en arbejdsopgave under henvisning til coronavirus/covid-19?
  • Hvad er arbejdsgivers muligheder for refusion under medarbejderes fravær begrundet i coronavirus/covid-19?

Send os dine spørgsmål

Under webinaret har du mulighed for at stille spørgsmål, men det er ikke sikkert, at vi når at besvare dem alle på selve webinaret. Derfor er du meget velkommen til sende eventuelle spørgsmål til os senest den 12. oktober 2020. Vi vil så bestræbe os på at inddrage dine spørgsmål i webinar-gennemgangen.

Læs mere her.

Oplægsholdere

Konsulent Sanne Aakermann
33557746
sao@kooperationen.dk

Konsulent Lykke Elise Pedersen
33557749
lep@kooperationen.dk

Pris

Materiale og deltagelse er gratis for Kooperationens medlemmer, og du er meget velkommen til at dele invitationen med din kollega.

Tidspunkt og tilmelding

Den 21. oktober 2020, kl. 14-16