Konsulent søges til Kooperationen

4. august 2016

Fællesskaber med stærke værdier.

Som arbejdsgiver og interesseorganisation for de kooperative og socialøkonomiske virksomheder i Danmark er Kooperationen en organisation i stærk udvikling. På tværs af brancher og selskabsformer har vi det til fælles, at vi arbejder ud fra værdier om demokratisk deltagelse og samfundsmæssig bæredygtighed.

Vi arbejder med rådgivning og service til moderne kooperativ virksomhedsdrift på tværs af et meget bredt spekter af store og små virksomheder med meget forskellige forretningsområder
En del af virksomhederne arbejder indenfor byggebranchen, andre er i den finansielle sektor og atter andre beskæftiger sig med konferencevirksomhed, uddannelse eller forskellige grene af socialøkonomi.

Vi har nu brug for en ny kollega til at styrke vores medlemsrådgivning.

Arbejdsfeltet er lige så bredt som medlemsskaren, da der er tale om hele spektret fra forhandling af overenskomster, arbejdsmiljø, rådgivning og problemløsning i forhold til hverdagens personalejuridiske spørgsmål og problemstillinger, til hovedaftale og samarbejdsaftale.

Det daglige arbejde vil bl.a. bestå i en kombination af

  • At rådgive og servicere medlemsvirksomhederne i forhold til ansættelsesretlige og overenskomstmæssige forhold
  • Behandling af fagretslige sager herunder deltagelse i tvistløsninger
  • At indsamle, systematisere og videreformidle information og nyheder på området
  • Uddannelsesaktiviteter, herunder også undervisning på Kooperationens egne uddannelsesaktiviteter
  • At facilitere og koordinere forskellige netværksaktiviteter

Vi ønsker os en ny kollega med

  • Indgående viden om og erfaring fra arbejde med håndværksoverenskomster, prislister og akkordering herunder forhandling af overenskomster og lokalaftaler
  • Erfaring med det fagretslige system herunder deltagelse i lokalforhandlinger og konfliktløsning
  • Gode analytiske og formidlingsmæssige evner og flair for tal
  • Relevant uddannelse og erhvervserfaring, for eksempel fra andre faglige organisationer

Som også

  • Ved, hvad god service er og vil yde den hver dag!
  • Er interesseret i at arbejde for at vilkårene og mulighederne for at drive moderne kooperativ virksomhed er gode og tydelige
  • Evner at bevare overblikket, også når det går rigtig stærkt 
  • Kan lide at samarbejde, og samtidig også at tage selvstændigt ansvar
  • Selv kan sætte i gang indenfor de rammer og retninger, der er aftalt
  • Har lyst til at være med til at udvikle vores organisation - og være en aktiv del af det kollegiale fællesskab med personlighed og god humor

Vi tilbyder en arbejdsplads, hvor engagementet er stort – hvor der er højt til loftet, og hvor du får mulighed for at udfolde dine kompetencer og have indflydelse på en bred palet af opgaver.

Løn og ansættelsesforhold
Attraktive løn og ansættelsesforhold i forhold til kvalifikationer og i henhold til overenskomst.
Kørekort er nødvendigt

Tiltrædelse snarest muligt.

Ansøgningsfristen er tirsdag den 23. august 2016.
Send din ansøgning bilagt CV og evt. eksamenspapirer til hmg@kooperationen.dk eller Kooperationen, Reventlowsgade 14, 2. sal, 1651 København V, mkr.: "Konsulent".

Bemærk kandidater til samtale vil blive kontaktet senest den 26. august 2016.
Samtalerne gennemføres 29. og 30. august 2016.

Hvis du vil vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte direktør Susanne Westhausen eller konsulent Lars Tolstrup, begge på tlf. nr. 33 55 77 30